Wednesday, July 8, 2009

Aku dan Gitar AkustiQ

Hi all..today i want to story about music. I like to play guitar and i know how to play guitar. I learn to play guitar since i am 9 years old. Guitar tu Along aku yang punya. Dia beli gune duit sekolah yang dia kumpul and tak silap aku time tu harga dia dalam RM60. But unfortunately, after learn how to play guitar around 3 -4 month, my first guitar was broke because of my ibu very angry when i play it everytime and everywhere in my house. Dah la my house time tu quite small. Along aku time tu punya la menangis tak hengat dunia.hahaha One more thing, aku selalu tinggal sembahyang maghrib because main guitar tu. And that is the main reason. hehehe Since that aku main guitar so so je because takde duit nak beli guitar baru. So aku rase skill and banyak chord yang aku belajar time aku kecik2 dulu banyak aku dah lupe. Ermmm..early of this year aku memang berniat nak beli guitar untuk aku develop balik skill aku. Dengan berbekalkan duit bonus hujung tahun lepas aku berjaya menempah sebiji guitar akustik yang berharga RM400 dan aku sangat bepuas hati dengannya.

The guitar that i bought is different from guitar "kapok" because oldtimer2 guitar called it "tong besar". The sounds was veeeerrry nice like whispering in my ears. Sekarang ni aku banyak main covers untuk Hujan, Arctic Monkey, Muse, and banyak jugak la lagu melayu mahupun inggeris. Tapi aku nak nasihatkan budak2 yang baru nak joint underground untuk main guitar ke, drum ke supaya stay away from drugs. Jangan pasal sorang dua yang buat hal underground band kena "band". For me, i still layan English song but Malaysia music must get some support from us. Biar band2 kat Malaysia ni dapat publish luar negara, at least Singapore anad Indonesia. Tak nak ke kita kalau orang2 kat Indonesia tu layan band2 kita cam orang Malaysia layan lagu2 cam Sheila on 7. Tepuk dada tanya selera. Thats all for today. Waiting for my next post. Adios..!!

No comments:

Post a Comment